poniedziałek, 27 stycznia 2014

Olejki. Moja pielęgnacja twarzy.


W poprzednim wpisie (o TUTAJ) poświęconym ukochanym przeze mnie olejkom przedstawiłam Wam mój sposób oczyszczania twarzy. Dziś pokażę Wam kilka olejków, które stosuję na skórę twarzy, głównie na noc. Od niemal roku nie używam w ogóle kremów na noc, tylko w dni, w które nie używam toników z kwasami nakładam albo sam olejek (szczególnie jeśli wiem, że następnego dnia będę myła włosy i jeśli się niechcący gdzieś potłuszczą, to nie będzie tragedii), albo olejek wymieszany z żelem hialuronowym - ma wtedy lżejszą konsystencję i szybko się wchłania (o żelu pisałam w TYM wpisie).

Jeśli siedzę cały dzień w domu, to po porannym przetarciu tonikiem też nakładam czysty olejek na całą twarz. Niektóre wchłaniają się szybko, inne zostawiają tłusty film na dłużej - ale jeśli nie wychodzę, czy nie nakładam makijażu, to absolutnie mi to nie przeszkadza - taka całodniowa kuracja nawet raz w tygodniu jest wspaniała dla skóry.

Pamiętajcie, aby olejki, które chcecie używać do pielęgnacji twarzy i ciała były naturalne, tłoczone na zimno, nierafinowane. Optymalnie organiczne, ale nie wszystkie olejki, które ja mam posiadają certyfikaty, a działają świetnie. Poza tym organiczne są zawsze droższe. Warto też zwrócić uwagę, czy oleje są w ciemnych opakowaniach - wolniej tracą właściwości niż te pakowane w butelki/pojemniki z białego szkła/plastiku. 




Olej Monoi Frangipani, ekologiczny 
Cena ok. 22 złotych za 50ml 

Olejek z Biochemii Urody (o której pisałam TUTAJ), o stałej konsystencji, ale szybko zmieniający się w płynny - wystarczy odrobinę potrzymać w ciepłej dłoni. W bazie z zimnotłoczonego oleju kokosowego znajduje się naturalny aromat kwiatów frangipani oraz ekstrakt z macerowanych kwiatów gardenii. Olej monoi łączy w sobie właściwości pielęgnacyjne i piękny zapach. Latem można go używać zamiast perfum (wmasować w miejsca, gdzie puls jest wyczuwalny - skronie, za uszami, w przegubach rąk na nadgarstkach). Ma właściwości nawilżające, wygładzające. Używam samego lub wymieszanego z żelem hialuronowym. Jest bardzo wydajny.


Olejek z orzechów makadamia 
Cena ok. 30 złotych za 50ml

Kolejny olejek, który ma świetne właściwości  nawilżające, używam raczej z żelem hialuronowym, bo sam olejek jest dość gęsty i ciężki. Jest to popularny olejek często stosowany na ciało, gdyż mocno ujędrnia skórę, przeciwdziała rozstępom i pomaga w walce z cellulitem, ale ja mam małą butelkę i używam tylko do twarzy. Głównie z powodu zapachu, choć jego właściwości pielęgnacyjne dla skóry są świetne. Zapach jest bardzo specyficzny, jakby lekko prażonych orzechów. Nie dla wszystkich, bo do neutralnych nie należy.

Swoje właściwości zawdzięcza wysokiej zawartości kwasu Omega 7, który występuje naturalnie w ludzkiej skórze i jest bardzo skutecznym przeciwutleniaczem, ważnym dla młodego wyglądu, kondycji i zdrowia skóry - wspomaga regenerację komórek, ale z wiekiem produkcja tego kwasu maleje, stąd dobrze do dostarczać z zewnątrz. 


Olej kokosowy 
Cena ok. 15 funtów za 800g

Kupuję wielkie opakowanie, gdyż olej ten jest najbardziej uniwersalnym w moim domu - nadaje się do azjatyckich potraw, a jego zastosowanie w kosmetyce jest bardzo wszechstronne.

Do twarzy używam oleju kokosowego bez mieszania go z żelem hialuronowym, gdyż jest to olej dość lekki i szybko się wchłania na mojej twarzy. Dzięki zawartości naturalnych antyutleniaczy i witaminy E zmiękcza i nawilża cerę, i choć brzmi to dziwnie, ale olej kokosowy chroni także przed słońcem, bo zawiera naturalny filtr SPF (niewysoki, ale jednak ma). 

W temperaturze, którą mam w domu przez większość roku ten olej jest w postaci stałej, ale bardzo szybko się rozpuszcza w ciepłych dłoniach i wdzięcznie się z nim współpracuje. Pachnie delikatnie, naturalnie, nie jak kosmetyki aromatyzowane i udające kokos - dla mnie to duży plus, bo nie lubię syntetycznego zapachu kokosowego. 

Podobno ma świetne właściwości lecznicze w problemach skórnych (jak egzema czy trądzik), ale ja na szczęście nie musiałam się o tym przekonywać - używam wyłącznie jako nawilżacza do skóry. 

Niedawno pokazywałam Wam, jak wykonać naturalny peeling z wykorzystaniem tego oleju (o TUTAJ). 

To są trzy najczęściej używane przeze mnie oleje do pielęgnacji twarzy po jej oczyszczeniu.

Jestem ciekawa, jakie są Wasze ulubione olejki do twarzy. :) Czy zauważyliście poprawę stanu cery, odkąd ich używacie? Napiszcie mi o tym w komentarzach proszę. :)

--
Pozdrawiam i do następnego razu! :)

Karolina

2 komentarze:

  1. Mój ulubiony olejek to soraya świat natury - jest tam kilka różnych olejów, m.in arganowy, migdałowy... Używam tego kosmetyku do twarzy, na szyję i dekolt i widzę bardzo dużą poprawę kondycji i wyglądu skóry. Jak zobaczysz kiedyś ten olejek w sklepie lub drogerii, to powąchaj go koniecznie, bo w jego aromacie można się zakochać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapoznam się ze składem, bo jestem ciekawa, czy te wartościowe olejki są wysoko, czy na końcu listy. Na pewno go powącham, jak spotkam w sklepie, bo ja mam świra na punkcie ładnie pachnących kosmetyków. ;)

      Usuń